water, drop, liquid

Problemlösning

Kreativitet. Det finns inga problem – bara lösningar. Men hur hittar man lösningen på dagens problem?

Kundens köpprocess har nu ändrats drastiskt. Inget är som det brukar. Hur mycket har du anpassat dig till det nya köpbeteendet? Har du svårt att hitta nya lösningar?

Nu om någonsin behöver vi företagare vara kreativa. Vi behöver hitta nya lösningar på de utmaningar som många av oss upplever i den pågående krisen. Att söka nya lösningar kan kännas jobbigt och det tar mycket energi, vilket gör att vi kanske väljer att göra som vi alltid har gjort. Men då kvarstår problemet.

Då vi vågar tänka nytt mår vi bättre, kreativiteten växer och vi hittar nya lösningar.

När vi tänker nya tankar skapas det nya kopplingar i hjärnan. Det bildas ett nytt nätverk med tankar som hjälper till att upptäcka nya vägar och lösningar.

Våga vara nyfiken, våga ställa frågor, våga aktivt experimentera nya sätt. Gör något som du aldrig har gjort tidigare. Väck upp din hjärna med att ändra en vana. En enkel sak kan väcka många nya tankar. Ett förslag jag aldrig glömmer från en föreläsning var att: – istället för att gå ut genom dörren på morgonen, gå ut genom fönstret.

Det om något torde ju väcka kreativiteten.

Men, det finns ett litet men som du måste jobba med. Och det är den inre kritikern. Kritikern är den värsta kreativitetsdödaren. Den blockerar allt. Så, när du tillåter dig själv att tänka kreativa tankar, se till att den inre kritikern inte väcks. När du väl har fått ner några kreativa lösningar på ditt papper, då först kan kritikern väckas för att se om dina lösningar är realistiska. Nu kan du justera, diskutera med andra och se om din lösning är genomförbar.

Ju mera din produkt/tjänst syns, desto lättare är det för kunden att välja ditt erbjudande.

Vill du erbjuda något värdefullt till din målgrupp?

Alla proffs behöver synas! Även du, för du är ju ett proffs eller hur? Ditt företag är unikt. Det är byggt av dig och dina kunder behöver hitta dig. Att marknadsföra sin produkt eller tjänst på ett forum tillsammans med andra företagare innebär att kunden har möjlighet att välja på ett och samma ställe. Och att välja just din produkt eller tjänst är det du önskar mest av allt, eller hur?

Ostroentres mål är att samla alla Österbottens företag, talare, föreläsare och kurser på ett och samma ställe. Kunderna vi företagare vill nå skall enkelt och lätt hitta våra produkter och tjänster. Tillsammans blir vi stora, starka och synliga. Kom med du också!

Kontakt: info@ostroentre.fi

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras.